معرفی اپلیکیشن VN؛ ابزار ویرایش نیمه حرفه‌ای ویدیوها در موبایل

معرفی اپلیکیشن VN؛ ابزار ویرایش نیمه حرفه‌ای ویدیوها در موبایل

بدون شک ویرایش حرفه‌ای ویدیوها بدون ابزارهای دسکتاپ مانند ادوبی پریمیر، کاری غیرممکن است. اما اپ‌های ویرایش ویدیو هم بسیار بیشتر از قبل پیشرفت کرده‌اند و اکنون می‌توانند انبوهی از نیازهای کاربران مبتدی را پاسخ دهند.

بدون شک ویرایش حرفه‌ای ویدیوها بدون ابزارهای دسکتاپ مانند ادوبی پریمیر، کاری غیرممکن است. اما اپ‌های ویرایش ویدیو هم بسیار بیشتر از قبل پیشرفت کرده‌اند و اکنون می‌توانند انبوهی از نیازهای کاربران مبتدی را پاسخ دهند. اپلیکیشن VN نیز یکی از همین موارد است که قابلیت‌های متعددی برای ویرایش ویدیو در اختیار کاربران اندروید و iOS قرار می‌دهد. اما آیا می‌تواند جوابگوی نیازهای کاربران نیمه‌حرفه‌ای در موبایل باشد؟

اولین ورود به برنامه، ممکن است کمی ناامید کننده به نظر برسد؛ زیرا تبلیغات قبل از هر چیزی به چشم خواهد خورد. همچنین اپلیکیشن درخواستی پیرامون شخصی‌سازی تبلیغات و مجوزهای لازم ارائه می‌دهد که نشان‌دهنده‌ی تمرکز شدید سازندگان روی چنین شیوه‌ای برای کسب درآمد است. پس از رد کردن تبلیغات و تنظیمات مرتبط با آن، صفحه‌ی اصلی برنامه نمایش داده می‌شود که چنگی به دل نمی‌زند؛ زیرا آیکن‌ها به صورت پیوسته در مرکز قرار نگرفته‌اند و باعث اغتشاش بصری می‌شوند. به نظر می‌رسد تیم توسعه‌‌دهنده توجه بیشتری به امکانات فنی محصول داشته و از بهینه‌سازی رابط کاربری غافل مانده است.

 

اپلیکیشن VN از چهار تب اصلی شامل خانه، ساخت پروژه، اکسپلورر و حساب کاربری تشکیل شده است. بیشترین امکانات برای ساخت ویدیوهای خلاقانه در تب خانه قرار گرفته است. کاربران به گزینه‌هایی مانند قالب‌های از پیش آماده، فیلترهای رنگی، موسیقی پس‌زمینه، جلوه‌های صوتی و فونت‌های متنوع دسترسی دارند. همچنین برای هر یک از موارد گفته شده می‌توان فایل‌های دلخواهی نیز از حافظه‌ی داخلی دستگاه انتخاب و وارد کرد. برای مثال اگر قصد قرار دادن متن‌های فارسی را در ویدیوهای خود دارید می‌توانید فونت‌های متنوع را وارد اپلیکیشن کنید و دیگر به فونت پیش‌فرض اندروید محدود نباشید.

قالب‌های آماده یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های برنامه محسوب می‌شوند که کاربران را از ویرایش و تنظیم افکت‌ها بی‌نیاز می‌کند. چنین ابزاری برای ایجاد ویدیوها در کمترین زمان ممکن، ابزاری ایده‌آل محسوب می‌شود. تعداد زیادی قالب آماده درون اپلیکیشن تعریف شده است که می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید. قبل از دانلود، امکان مشاهده نمونه‌های ساخته شده با هر قالب هم وجود دارد. ابتدا باید تعداد ویدیو یا تصویر مورد نیاز برای هر قالب را انتخاب کنید و پس از آن همه‌ی کارها به صورت خودکار انجام می‌شود. 

 

قالب‌های آماده یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های برنامه محسوب می‌شوند که کاربران را از ویرایش و تنظیم افکت‌ها بی‌نیاز می‌کند.

بیشتر قالب‌های آماده در برنامه برای ویدیوهای شخصی در شبکه‌های اجتماعی مناسب هستند و نمی‌توان انتظار خروجی چندان چشمگیری از آن‌ها داشت. بخش آموزش یکی دیگر از گزینه‌هایی است که در تب خانه دیده می‌شود و در صورت انتخاب آن به کانال یوتیوب اپلیکیشن VN منتقل خواهید شد. تعداد محدودی ویدیوی آموزشی برای کاربران در نظر گرفته شده است که می‌تواند برای شروع کار با اپ مناسب باشد. اما استفاده از حداکثر پتانسیل برنامه نیازمند خلاقیت فردی و صرف زمان برای آشنایی با امکانات خواهد بود. 

اما مهم‌ترین بخش برنامه، تب پروژه‌ها است که می‌توان در آن پروژه‌های شخصی جدیدی تعریف کرد. اولین گام برای ساخت پروژه‌‌ی جدید، انتخاب ویدیوهای مورد نظر است. امکان انتخاب تصاویر برای ساخت اسلایدشو نیز وجود دارد و می‌توان زمان هر اسلاید در کنار افکت‌های جابه‌جایی میان اسلایدها را تغییر داد. پس از انتخاب فایل‌ها، تایم‌لاین ویرایشگر نمایش داده می‌شود که ممکن است در نگاه اول کمی پیچیده به نظر برسد.

دسته بندی ها